ISO standardi – Tko su zainteresirane strane?

March 10, 2023

Svaka organizacija koja namjerava postići kvalitetnu certifikaciju upravljanja kvalitetom, zaštite okoliša ili zdravlja i sigurnosti mora razumjeti potrebe i očekivanja zainteresiranih strana. Ovo je obavezan zahtjev standarda sustava upravljanja ISO 9001, ISO 14001 i ISO 45001. Tko su točno zainteresirane strane i kako njima upravljati? U nastavku slijede nekoliko informacija koje će Vam pomoći da odredite tko su Vaše zainteresirane strane i kako one utječu na Vaše QMS procese.

Zainteresirane strane su toliko važne da se smatraju sastavnim dijelom konteksta organizacije. Treba ih dobro razumjeti prije definiranja opsega sustava upravljanja. Opravdanje za to je da će zainteresirane strane imati utjecaj na sposobnost organizacije da pruži proizvode i usluge koji dosljedno zadovoljavaju potrebe kupaca i zakonske zahtjeve. Zahtjevi funkcioniraju kako bi odredili koje su zainteresirane strane relevantne za QMS i zahtjeve tih strana koji mogu utjecati na QMS.

Kada je riječ o zainteresiranim stranama za ISO 9001, na primjer, zainteresirane strane tada mogu biti kupci, vlasnici, ljudi u organizaciji, pružatelji usluga, bankari, regulatori, sindikati, partneri, društvo, konkurenti i grupe pod pritiskom. Za ISO 14001 zainteresirane strane mogu biti kupci, zajednice, dobavljači, regulatori, nevladine organizacije, investitori, zaposlenici. Što se tiče ISO 45001, primjeri zainteresiranih strana uključuju radnike, najviše rukovodstvo, menadžere, nerukovodeće osobe, vanjske pružatelje usluga, izvođače, pojedince, zaposlene preko agencija i dr.

Za organizaciju je važno identificirati relevantne zainteresirane strane, odrediti njihove potrebe i očekivanja, rangirati ih u smislu moći i interesa te postaviti ciljeve i prioritete. Odvajanje vremena za razumijevanje potreba i očekivanja Vaših zainteresiranih strana vrijedno je i ključno za definiranje opsega Vašeg sustava upravljanja, osiguravanje zadovoljstva korisnika, ispunjavanje obveza usklađenosti, stalno poboljšavanje organizacije i njezinog sustava upravljanja te naposlijetku i ispunjavanje zahtjeva ISO standarda.

Ako razumijete potrebe, očekivanja i zahtjeve svojih zainteresiranih strana, tada je lako zaključiti da su oni ključni u osiguravanju da Vaši proizvodi ili usluge ispunjavaju sve potrebne zahtjeve. To je razlog zbog kojeg posjedujete ili želite implementirati QMS u svoje poslovanje. Zaključno, važno je poznavati i razumjeti svoje zainteresirane strane ako želite pravilno planirati i implementirati procese Vašeg QMS-a.

Ukoliko imate još nedoumica ili pitanja, budite slobodni i kontaktirajte nas putem naših službenih telefonskih i mail kontakata.

Vijest preuzeta (08.02.2023.) – https://qice.co.nz/blog/iso-interested-parties/

0 Comments

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Ključne razlike između inspekcije i kontrole kvalitete

Ključne razlike između inspekcije i kontrole kvalitete

U svijetu proizvodnje i proizvodnje najvažnije je osigurati kvalitetu proizvoda. Dva ključna procesa koji pomažu u postizanju ovog cilja su inspekcija i kontrola kvalitete. Iako se ti izrazi često koriste kao sinonimi, oni imaju različita značenja i svrhe. U ovom...

Moć sustava upravljanja kvalitetom

Moć sustava upravljanja kvalitetom

U poslovnom svijetu kvaliteta je vitalna komponenta uspjeha. Od razvoja proizvoda do zadovoljstva kupaca, održavanje visokih standarda je ključno. Kao što je Aristotel slavno rekao: “Kvaliteta nije čin; to je navika.” Ova bezvremenska mudrost vrijedi za organizacije...

Što je ISO 31000?

Što je ISO 31000?

ISO 31000 standard za upravljanje rizicima postaje sve važniji za organizacije diljem svijeta. Ovaj standard razvijen je s ciljem kako bi organizacijama pomogao u identificiranju, procjeni, upravljanju i praćenju rizika, što je ključno za uspješno poslovanje u...